SEO vs. AdWords

Foarte multe persoane ce incep pentru prima data un business in mediul online au nelamuriri cu privire la modalitatile de promovare pe care le vor folosi. Pentru a scoate din schema orice posibila discutie, promovarea este obligatorie in toate cazurile daca vrei ca afacerea ta sa produca.

Revenind. Facebook Ads, Adwords si SEO sunt principalele 3 mijloace prin care te poti promova. Primul il vom elimina pentru moment in acest articol si ne vom axa doar pe partea de promovare pe google, adica SEO si Google Adwords.

Pentru o eficienta maxima, cel mai recomandat aspect este folosirea ambelor mijloace de promovare, aspect ce s-ar putea ca din punct de vedere financiar sa fie nesustenabil in cazul afacerilor de mici dimenisuni. Cand bugetul nu permite acest lucru, in functie de obiectivul site-ului se va hotari care dintre cele doua metode se foloseste.

Cateva dintre avantajele AdWords, comparativ cu SEO, sunt rapiditatea si plata doar cand un cumparator acceseaza site-ul promovat. In functie de nisa si concurenta, insa, bugetul unei campanii poate ajunge de la cativa euro la cateva mii. Legat de rapiditate trebuie retinut faptul ca o campanie SEO nu se poate face instantaneu si necesita timp pana cand motoarele de cautare vor incepe sa tina cont de link-urile aduse.

Cei de la The Markers pot fi de mare folos atunci cand hotarasti inceperea unei campanii de sezon pe ultima suta de metri (lucru pe care nu-l recomand, de altfel) iar perioada este prea limitata pentru a-ti permite sa apelezi la SEO, astfel ca tot bugetul tau se va indrepta spre PPC (Pay Per Click).

Desi despre SEO se spune (si e un fapt dovedit) ca incepe atunci cand site-ul ia pentru prima data contact cu internetul si nu se termina niciodata, drept urmare reprezinta o investitie constanta, pe termen lung este mai benefic decat Google Adwords din mai multe puncte de vedere. In functie de nisa si concurentii tai, s-ar putea sa fie nevoie sa investesti in Search Engine Optimization de la o saptamana la alta sau o data la 6 luni pentru a te mentine in primele rezultate.