Studiu mobilier în România

Dintr-un public de 2.46 mil de persoane, din zona urbana, cu varste cuprinse intre 25-45 de ani, intenioneaza sa achizitioneze mobilier in urmatoarele 12 luni, dintre care 59% acceseaza internetul zilnic. Decizia de a achizitiona mobilier se face in urma unei schimbari majore (casatorie, mutare intr-o casa noua, nasterea unui copli). Penetrarea este slaba in mediul online – 2%, din cauza nevoii de a atinge produsele inainte de a lua o decizie, insa 67% dintre respondenti se documenteaza online inainte de a lua o decizie.

Competitorii pricipali sunt: Ikea, Mobexpert, Elvila, Jysk dar si mass market-ul (Cora, Carrefour, Bricostore). Mediile acestora de comunicare sunt TV, Outdoor, Leaflets, Online. Ikea este unul dintre cei mai importanti competitori, care beneficieaza de notorietate a brandului, are o gama larga de produse si o promovare agresiva (Outdoor si leaflets). De asemenea si-a creat imaginea de mobiler la care romanii aspira, si de fiecare data cat fac o astfel de achizitie, compara produsele pe care le doresc, cu cele de la Ikea. Punctul slab al acestuia este faptul ca are doar un magazin, in Bucuresti, iar magazinul online nu este bine pus la punct si este greu de finalizat o comanda. Un plan promo care sa atraga si sa converteasca, trebuie sa cuprinda cel putin 2 medii de promovare;

Profilul clientilor target, pentru categoria de mobilier:

  • Sunt femei sau barbati, din zona urbana, cu varsta cuprinsa intre 25 si 45 de ani (dar adolescentii si varstnicii pot influenta decizia de cumparare)
  • Au venituri care depastesc 1401 RON/gospodarie
  • Au studii superioare si se informeaza constant
  • 78% folosesc internetul, mai mult de 60 de minute/zi
  • Mai mult de 42% se uita la TV, mai mult de 3 ore/zi
  • 7% asculta radio, mai putin de 1 ora/zi (de luni pana vineri)
  • 6% petrec mai mult de 3 ore/zi in aer liber