Algele și super puterile lor

Algele pot regla nivelul de colesterol, vin cu un plus de vitamine si de minerale, pot acoperi carentele in fier, fiind in acelasi timp, foarte bogate in cupru, zinc si magneziu. Iata mai multe despre aceste alimente incredibile cu virtuti nutritionale de exceptie.

Algele, vegetale primitive, primele aparute pe planeta noastra, acum peste 500 de milioane de ani, concentreaza intreaga bogatie a oceanului.

Dar in ciuda popularitatii din ce in ce mai ridicate a bucatariei asiatice, mai ales a celei japoneze, care le prepara in tot felul de retete savuroase, algele nu sunt chiar atat de populare in meniul nostru.

Dar din ce in ce mai multe restaurante incep sa le foloseasca si incep sa apara din ce in ce mai multe magazine. Departe de a fi simple curiozitati culinare, aceste legume din mare sunt alimente formidabile atunci cand vine vorba despre sanatatea noastra.

Vegetale slabe in grasimi si foare bogate in nutrienti. Foarte slabe in calorii- 30-45 de kcal pe 100 de grame, algele sunt bogate in nutrienti esentiali, mult mai bogate decat majoritatea plantelor terestre.

Sa incepem cu continutul lor de proteine, unul extrem de interesant. Unele varietati precum Nori, o alga rosie din frunzele careia sunt preparate faimoasele makis, contin peste 45%. Chiar mai mult deci decat soia, ouale sau chiar carnea de vita.

Si, cum toate varietatile contin aminoacizi esentiali bunei functionari a organismului, aceste proteine sunt ideale pentru a se evita carentele mai ales la cei care sunt adeptii unui regim vegetarian. Fata de carne, algele contin foarte putine grasimi rele saturate si furnizeaza foarte multi acizi grasi polinesaturati, mai ales omega 3 cu lant lung, EPA si DHA, esentiali pentru sistemul cardiovascular.

Efectele lor sunt similare cu acizii DHA continuti de pestii grasi. Bineinteles ca fiecare varietate are specificul sau.

De exemplu, daca suferi de anemie, cel mai bine ar fi sa consumi laptuca de mare. Contine in jur de 0 de mg de fier, de 12 ori mai mult deci decat lintea.

Si daca vrei sa iti faci plinul de calciu, cel mai bine ar fi sa alegi alga wakame sau kombu. Acestea sunt campioane atunci cand vine vorba despre nivelul de calciu continut- 1070 mg si 820 mg.

Algele sunt o comoara minunata de magenziu si de antioxidanti, de asemenea. Mancand alge, te vei bucura de un efect pozitiv asupra moralului, dar si asupra sanatatii fizice. Vei scapa de oboseala, de dureri de cap sau de constipatie.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *