Alimentație anti-oboseală: câteva idei de meniuri pentru a-ți regăsi energia

Contra lipsei de vitalitate și a unei stări permanente de oboseală, alimentele sunt un aliat de preț. Unele alimente chiar sunt cea mai bună idee pentru a-ți regăsi vitalitatea. Care sunt cele mai bune idei de meniuri pentru a-ți face plinul de energie?

Surmenaj, stres, dezechilibru alimentar… în perioada rece ai o mulțime de motive pentru a te simți lipsit de vlagă. Dar poți lupta contra unei scăderi de energie alegând o alimentație adecvată cu nutrienții indispensabili tonusului.

Ce trebuie deci să consumi pentru a lupta contra oboselii?

– ai nevoie de un mic dejun complet și dinamizant pentru a fi plin de energie până la prânz. Acesta trebuie să conțină o băutură caldă precum ceaiul verde cu citrice sau cafeaua, cereale integrale, salate de fructe exotice, muesli cu stafide, iaurt și banane sau un suc smoothie cu iaurt, banane, pere și germeni de grâu.
– la prânz poți consuma puțină carne sau pește, foarte bogate în proteine stimulante. Adică poți savura un piept de pui cu broccoli, varză acră cu somon, carne de porc salbă cu chimion, morcovi și ceapă…
– poți lua o gustare înainte sau după de prânz sau înainte de cină. Gustarea poate să fie compusă din migdale, clementine, banane, amestecuri de cereale sau de fructe uscate.
– la fiecare masă, ar trebui să consumi ceva crud, adică o legumă sau un fruct bogate în vitamina C, dar și suc de lămâie de fiecare dată când rețeta permite asta, deoarece poate favoriza asimilarea fierului vegetal.
– fiecare masă mai trebuie să conțină o porție de cereale sau de legume uscate pentru glucidele care vin cu un plus de energie.
– la cină, de mai multe ori pe săptămână poți asocia legumele uscate cu cu cereale și legume crude. Adică curry de linte cu morcovi și orez, bulghur cu năut și ciuperci…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?