Alimentele care pot împiedica cicatrizarea

Alimentaţia este cea care poate să aibă un rol cheie atunci când vorbim despre sănătate. Dar poate să contribuie în acelaşi timp şi la procesul de cicatrizare. Dacă unele alimente pot favoriza procesul de regenerare al epidermei, altele sunt în schimb de evitat.

O alimentaţie echilibrată poate favoriza într-un mod activ cicatrizarea şi te ajută atunci când vine vorba despre întărirea sistemului imunitar.

Alimentele de evitat. Ghimbirul şi unele tipuri de mirodenii. Ghimbirul şi unele mirodenii precum curcuma sunt bogate în silicaţi, un anticoagulant natural care nu lasă cheagurile de sânge să se formeze. Şi asta este o etapă primordială din procesul de cicatrizare al plăgilor.

Laptele. Un consum în exces de produse lactate degresate sau semi-degresate poate să afecteze producţia de insulină. Dar şi răspunsul inflamatoriu natural al organismului. Această etapă este însă indispensabilă atunci când vine vorba despre cicatrizare deoarece reprezintă primul răspuns al corpului care opreşte sângerarea şi creează cheaguri de sânge. Atunci când sistemele naturale de apărare sunt dezechilibrate, inflamaţia se poate transforma într-una cronică şi se poate generaliza în întreg corpul. Nu numai că poate favoriza degenerescenţa celulelor şi a ţesuturilor, ducând la artroză şi diabet dar poate dăuna şi sistemului imunitar.

Zahărul. O alimentaţie mult prea bogată în zahăr poate afecta colagenul pielii, o proteină indispensabilă atunci când vine vorba despre cicatrizare. Fără el epiderma este mult mai vulnerabilă şi mai fragilă în faţa rănilor.

Alimentele de favorizat. Fructele şi legumele bogate în vitamina C. Vitamina C este un antioxidant care poate proteja celulele de efectele nefaste ale radicalilor liberi. Dar nu numai. Aceasta poate stimula regenerarea celulară şi joacă un rol esenţial în protejarea membranelor celulelor. Poate întări pielea, ţesuturile şi pielea, stimulează sinteza de colagen şi poate accelera vindecarea. Consumă deci ardei, kiwi, citrice şi crucifere.

Alimentele bogate în proteine. Proteinele joacă şi ele un rol important atunci când vine vorba despre cicatrizare. Consumă produse de origine animală sau vegetală precum carne, peşte, ouă, quinoa sau hrişcă.

You May Also Like