Analytics Totul despre Bounce Rate

După articolul în care am prezentat interpretarea statisticilor Analytics, pe scurt ce-i drept și cam “prea tehnic” să spun așa, o parte din cititori se pare că nu au înțeles care este treaba cu fiecare statistică în parte Analytics, așa că, am să prezint fiecare statistică pe rând, individual, în încercarea de a-i lămuri pe toți cei ce mai au întrebări.

Ce este Bounce Rate-ul?
Bounce Rate-ul este un factor destul de important în analizarea și interpretarea statisticilor unui site. Cifra exprimată în procente reprezintă sau este dată de numărul vizitatorilor ce “aterizează” pe o pagină a site-ului și o părăresc, fără a naviga sau accesa o altă pagină din cadrul siteului respectiv.

De exemplu: Dacă într-o zi avem 100 de vizitatori pe site, dintre care 30 rămân să vadă numai o singură pagină (Pagina de aterizare/Landing Page-ul), atunci, Bounce Rate-ul va fi de 30%.

Formula de calcul a Bounce Rate-ului este simplă în fapt și sună cam așa:
Bounce Rate = Numărul total de vizitatori ce accesează numai o singură pagina / Numărul total de vizitatori ce accesează pagina respectivă și rămân.

Când intervine Bounce Rate-ul?
Bounce Rate-ul este luat în calcul atunci când un vizitator anume părăsește site-ul prin orice mijloace fără a accesa și alte pagini ale siteului. Mijloacele de a părăsi un site sunt următoarele:

• Un vizitator accesează un link, fără parametrul target _blank și este trimis la link-ul respectiv, fără a rămâne și pe site-ul vostru, în alt TAB.
• Un vizitator închide browserul sau TAB-ul respective în care era deschis site-ul vostru.
• Un vizitator introduce un alt URL, care să-l înlocuiască pe al vostru și astfel, părăsește site-ul.
• Un vizitator accesează butonul Back și părăsește pagina.
• Un vizitator lasă browserul deschis timp îndelungat până la expirarea sesiunii respective.

O valoare a Bounce Rate-ului, cam care ar fi?
Am fost întrebat de foarte multe ori cam care ar fi valoarea ideală a unui Bounce Rate. Răspunsul este foarte greu de dat deoarece trebuie să avem traffic constant, din toate sursele (Și directe și Referali și Organic, deoarece valoarea este influențată și de aceste lucruri, dar intrăm în amănunte și nu cred că este cazul).

Drept urmare, o valoare bună să spun așa, ar fi până în 30-35%. Asta însemnând, că 65-70% din vizitatori, accesează două sau mai multe pagini. Bounce Rate-ul aflat undeva la 50% ar trebui să vă pună câteva semen de întrebare, deși, nici algoritmul nu este perfect și are și el o marjă de eroare, iar ce este peste 70%, garantat site-ul are o problemă și trebuie analizată cât de rapid posibil cu ajutorul unui Audit SEO.

Mai mult de atât, de asta am incercat să vă spun că nu ar exista o valoare ideală a Bounce Rate-ului, deoarece, ea diferă de la site la site. Și am să vă explic și cum și mai ales, de ce.

Exemplul 1: Un magazine virtual
În 75% din cazuri, magazinele virtuale, bineînțeles, Optimizate SEO decent, au un Bounce Rate de până în 20-25%. De ce? Hai să gândim logic. Un vizitator ce accesează magazinul respectiv, va căuta în funcție de criteriile alese, produsul respectiv dorit. Într-un fel sau altul, va accesa garantat două sau mai multe pagini, categorii de produse etc.

Mai mult, un magazin virtual deștept, are diverse module precum “Produse asemănătoare”, ce vor face vizitatorii să le acceseze în căutarea produsului dorit. Deci, aici bounce rate-ul este multmai mic față de un site normal.
Bineînțeles, făcând excepție site-urile neoptimizate unde vizitatorii nu pot ajunge sau site-urile ce promovează spam-ul.

Exemplul 2: Un blog
Aici treburile stau destul de diferit. Sunt unele bloguri, care pe prima pagină afișează peste 10-15 articole, fără opțiunea de Read More. Astfel, vizitatorul găsește toată informația pe prima pagină, în cantitate și destul de mare și nu mai este nevoit să acceseze pagina articolului respectiv pentru a-l citi.

Drept urmare, dacă vizitatorul are toată informația pe prima pagină, logic, după ce o va citi, va ieși, asta cauzând un Bounce Rate cât mai ridicat. Bineînțeles, și aici sunt excepții, în cazul blogurilor bune, veridice care știu să-și promoveze și afișeze articolele.

De ce am un Bounce Rate foarte ridicat?
Aici, am să vă înșir câțiva factori foarte importanți care duc la creșterea excesivă a Bounce Rate-ului:

• Design-ul siteului și așezarea în pagină a informației
Este foarte important ca site-ul să aibă un meniu destul de vizibil, bine poziționat și ușor de accesat ca vizitatorii să poată sări de la o pagină la alta cu ușurință. Mai mult de atât, articolele trebuiesc așezate în pagină, în cazul blogurilor, astfel încât să nu afișeze toată informația pe prima pagină. O valoare ideală ar fi un 15-20% din articol + Read More, pentru a capta atenția asupra articolului respectiv.

• Viteza de încarcărare a siteului
Bineînțeles că și timpii de încărcare a paginii sunt un factor foarte important. O pagină nu ar trebui să se încarce în mai mult de 2-3 secunde. De asta, recomand să nu folosiți elemente flash sau imagini foarte mari pe pagina de aterizare a site-ului (Index de regulă, prima pagină), astfel, timpii de încărcare vor fi mai mari. Tip: Optimizați imaginile și conținutul vizibil.

• LinkBuilding irelevant
Automat, dacă o persoană accesează site-ul vostru de pe un link, aflat pe o pagină irelevantă conținutului vostru, automat v-a ieși de pe acea pagină imediat ce informația nu a fost găsită. Așa se întâmplă când sunt optimizate site-urile pentru cuvinte cheie cu accesări mari (porno, xxx, manele etc) dar al cărui conținut este cu totul altul.

• Compatibilitate CrossBrowser
Deseori, când se realizează un site, se omite etapa verificării lui pe toate browserele. Cel mai problematic browser fiind Internet Explorer, el este uitat de către programatorul site-ului respectiv crezând că toată lumea merge pe Firefox sau Chrome. În câteva sondaje s-a dovedit că cel mai folosit browser a rămas tot internet explorer.
• #404 Not Found
Cu toții știm când intervine această pagină și anume: Când link-urile nu sunt bune/rupte, când o pagină a fost mutată fără să fie redirecționată etc. Verificați link-urile cu aplicații ajutătoare pentru a vă asigura că sunt valide, nu zilnic, dar nici o dată la 2 ani.

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *