De ce alimentele fermentate sunt cele mai bune pentru sănătate?

Nu ţi se pare deloc apetisant să mănânci alimente fermentate? Şi totuşi, alimentele fermentat sunt cele mai bune pentru sănătate.

Ce înseamnă însă fermentaţia? Este procesul prin care se transformă un aliment sub acţiunea unor enzime secretate de unele micro-organisme. Pentru ca un produs să fermenteze, acesta trebuie să fie privat de oxigen şi să fie lăsat la macerat cu scopul de se transforma şi a lăsa să se elibereze un maximum de probiotice.

Aceste micro-organisme vii sunt cele care pot să stimuleze sistemul imunitar. Iar acest proces este cel care îmbogăţeşte alimentele cu o mulţime de nutrienţi, care le transformă aromele, păstrându-le gustul şi aromele bineînţeles. Alimentele fermentate se pot conserva, bineînţeles, mai mult timp.

Iată însă care sunt beneficiile alimentelor fermentate mai pe larg.

Pot facilita digestia. Acidul lactic produs în timpul procesului de fermentaţie este cel care va regenera flora intestinală şi care va proteja întreaga mucoasă intestinală. Iaurtul care conţine bifidus este cel mai bun.

Te vor ajuta să rămâi în formă datorită nivelului ridicat de vitamina C. O legumă care este lacto-fermentată conţine de zece ori mai multă vitamina C decât aceeaşi legumă sub forma sa proaspătă. Sunt deci surse excelente de vitamina C, mai ales atunci când este mai frig.

Alimentele fermentate te ajută să îţi detoxifici corpul. Alimentele fermentate conţin bacterii benefice pentru corp. Este vorba despre probiotice care te ajută să elimini toxinele şi unele metale grele.

Te ajută să te menţii în formă. Produsele lacto-fermentate conţin foarte puţin zahăr. În momentul fermentării lor, nivelul de zahăr este foarte redus, acesta transformându-se în acid lactic.

Dar alimentele fermentate nu înseamnă doar produse lactate. Înseamnă şi produsele derivate din soia, legumele fermentate precum varza acră, kimchi, kombucha… consumă cât mai multe pentru a profita de toate beneficiile lor.

You May Also Like