De ce ar trebui să consumi fibre? 8 motive

Fibrele… cu siguranță auzi peste tot că ar trebui să facă parte cât mai des de la tine din alimentație. Ar trebui să consumi zilnic în jur de 25-30 de grame de fibre. Dar de ce? Care sunt beneficiile fibrelor pentru sănătate?

Fibrele sunt cele care pot regla tranzitul intestinal. Fibrele au capacitatea magnifică de a putea regla tranzitul, de a-l încetini sau de a-l accelera. Fibrele solubile sunt cele care pot forma un gel vâscos la contactul cu apa și pot încetini tranzitul. Se regăsesc în morcovi, orez, ovăz sau alte fructe și legume. Fibrele insolubile din legumele uscate, cerealele integrale și anumite fructe, au un efect invers. Au capacitatea de a absorbi apa deci de a accelera tranzitul.

Fibrele vin cu un efect de sațietate foarte eficient. Fibrele sunt foarte interesante în cadrul unui regim hipocaloric. Pot diminua indicele glicemic al preparatelor deci prelungesc senzația de sațietate.

Fibrele sunt foarte sățioase. Fibrele te vor ajuta să mănânci mai puțin dar mai bine. Un avantaj deloc de neglijat în cadrul unui regim.

Fibrele pot reduce nivelul de colesterol și trigliceridele. Da, au capacitatea de a diminua absorbția de lipide, un lucru ce va duce la diminuarea nivelului de colesterol absorbit și de trigliceride.

Fibrele por echilibra flora intestinala. Fibrele, mai ales cele solubile sunt un substrat energetic pentru flora intestinală. Bacteriile prezente în intestin au nevoie de fibre pentru a putea trăi și a se dezvolta corect.

Fibrele pot stimula sistemul imunitar. Favorizând bunul echilibru al florei intestinale, fibrele participă și la întărirea sistemului imunitar. Nu uita că flora intestinală este cea mai bună pentru a ajuta organismul să se protejeze de virusi și boli.

Fibrele pot reduce riscul de a suferi de diabet. Fibrele pot diminua absorbția de glucide deci nu lasă nivelul de glicemie să urce brusc după mese. Glicemia stabilă este crucială pentru a preveni diabetul.

Fibrele diminuează riscurile de a suferi de cancer de colon. Pot diminua timpul de contact între elementele toxice pe care le consumăm și mucoasele intestinale.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?