Experiment SEO Indexare şi Actualizare conţinut

De două săptămâni am început un test, pentru a vedea în ce mod un site poate fi indexat într-un timp mai scurt, şi în cât timp, Google poate actualiza conţinutul ce a fost modificat (SEO de exemplu).

Pentru asta, am folosit un site de teste (www.balustradeinoxkmc.ro), site-ul unui client, pentru a ajunge la afirmaţiile pe care le susţin.

Indexarea site-ului de către Google
Indexarea site-ului înseamnă prima indexare, a unei pagini, de regulă indexul. Aici, am verificat cele două moduri de indexa a unui site:
• Prin trimiterea site-ului către Google cu ajutorul Google Add URL
• Prin adăugarea site-ului în Google Webmaster’s Tools

Rezultatele sunt cât se poate de diferite şi vizibil, metoda a doua este una care va avantajează. Folosind prima metodă, clasică, cu Google Add URL, mi-au trebuit 4 zile pentru ca site-ul să fie indexat. Destul de mult după părerea mea.

În cazul al doilea, folosind Webmasters Tools, indexarea a durat mai puţin de 24 de ore. Să fiu sincer, nu ştiu exact să vă spun în ore deoarece am fost foarte ocupat, însă cert este faptul că site-ul a fost indexat în maximum 24 de ore.

Motivul?
După câteva zile de căutări intense, fără să primesc niciun răspuns concret, am apelat la suportul Google şi am început să citesc din ce în ce mai mult despre algoritmul Google, de sortare şi indexare a paginilor web, care, nu este foarte descriptiv să fiu sincer, Google păstrează secretul numai pentru ei, dar suficient să înţeleg un aspect foarte bun.

Google indexează un website după ce este verificat. Acum, vă daţi seama, că prin Google Add URL, oricine poate să trimită spre indexare un site, fără ca pe Google să-l intereseze cui aparţine, deoarece Google Add URL sare peste etapa verificării de către utilizator. Astfel, site-ul vostru trebuie să aştepte mult mai mult timp până când va trece prin algoritmul Google de sortare a paginilor şi până să fie aprobat.

Într-adevăr, este un proces automatizat, de care se ocupă doar inginerii Google respectiv algoritmul Google.
În cel de-al doilea caz, folosind Webmaster Tools, sunteţi nevoiţi să confirmaţi site-ul pentru trimiterea spre indexare către Google, şi mai ales de atât, el este verificat mult mai rapid de către Crawlerii motoarelor de căutare, care au un singur scop, să verifice conţinutul site-ului şi să aprobe indexarea.

Aici, veţi avea mai multe metode de a verifica site-ul ce a fost trimis spre indexare:
• Urcarea şi rularea unui fişier pe serverul unde este hostat site-ul.
• Adăugarea unor linii de cod în index-ul site-ului
• Şi înca vreo două metode mai “necunoscute” pentru mine să fiu sincer.

Aici, sunteţi nevoiţi după cum v-am spus, să confirmaţi lui Google, înscrierea site-ului în motorul de căutare, ceea, ce uşurează extraordinar de mult treaba crawlerilor şi îi face să vine mult mai rapid către site-ul vostru pentru a-l verifica şi indexa.

Verdict
Dacă vreţi să indexaţi un site cât mai rapid, folosiţi Google Webmasters Tools. Nu o să va ia mai mult de 30 minute configurarea unui cont însă, garantat veţi scuti din timpul ce l-aţi avea de aştept în mod normal prin înscrierea clasică.

Actualizarea de conţinut
Prin actualizarea de conţinut se înţelege, îmbunătăţirea sau editarea unui conţinut deja existent sau, tot actualizare de conţinut se numeşte şi procesul SEO Onpage, prin care sunt refăcute şi îmbunătăţite toate aspectele de care ţine cont Google pentru poziţionarea cât mai bună a unui site.

Pentru a actualiza major o pagină, adică să-i aduceţi îmbunătăţiri şi modificări substanţiale şi apoi pentru ca apoi să aşteptaţi reindexarea ei conform modificărilor făcute, aveţi două metode:
• Actualizarea conţinutului şi aşteptarea reindexării conform modificărilor făcute
• Eliminarea paginii respective din rezulatatele Google, actualizarea conţinutului şi apoi, aşteptarea ca pagina respectivă să fie actualizată.

Pentru ambele teste am folosit acelaşi site, un site simplu HTML, lăsând la o parte CMS-urile care au un timp mai bun de răspuns în faţa motoarelor de căutare. În orice caz, veţi proceda la fel cu orice site, fie el simplu HTML fie el realizat cu ajutorul unei platforme.

Folosind prima metodă, pagina respectivă ce a fost modificată, a fost actualizată de către Google în circa 6-7 zile, sau mai pe scurt, rotund, o săptămână. Ţin să precizez că site-ul nu are conţinut foarte mult, şi este un site al unei firme, adică, static, cu conţinut static, actualizat mai rar. În această perioadă, o săptămână, am avut vizitele crawlerilor de 3 ori, adică în 3 zile.

Folosind a doua metodă, adică înainte de a purcede la modificări, am exclus pagina respectivă din rezultatele Google folosind tot Webmasters Tools – Remove URL treburile au stat cu totul altfel, şi spun asta în sensul bun.

Excluderea paginii din rezultatele motorului de căutare a durat între 24 şi 48 de ore, nici aici nu ştiu să vă spun exact cât, că doar nu am stat cu ochii numai pe site. După care, în mod normal, am procedat către actualizarea conţinutului şi aşteptarea indexării lui. Spre surprinderea mea, conţinutul nou a fost indexat în mai putin de 24 de ore. Asta ar însemna, un total de maximum 2-3 zile, timp în care am exclus pagina din rezultatele motorului de căutare, am făcut modificările de rigoare şi am aşteptat indexarea.

Surprinzător, în cele 3 zile să spun în mare, am avut crawlerii pe site de aproape 5-6 ori, adică aproape dublu faţă de cât aş fi aşteptat în mod normal.

Motivul?
Odată trimisă o pagină spre excluderea din motorul de căutare, Google trimite automat crawlerii către site-ul vostru să vadă despre ce pagină este vorba pentru a o exclude. Odată ajunşi pe acea pagină, crawlerii, vor accesa întregul site prin intermediul link-urilor logic. Veniţi cu un scop, excluderea unei pagini, ei vor indexa şi conţinutul nou adăugat (În afară de pagina respectivă modificată) sau, vor indexa paginile ce nu au fost indexate până în acel moment.

Drept urmare, site-ul vostru este accesat de mult mai multe ori cu crawlerii şi pe lângă acest aspect de eliminare a unei pagini, ei vor putea indexa paginile ce nu au fost indexate sau, să actualizeze conţinutul nou de pe alte pagini.

Verdict
Alegeţi clar varianta a doua. Chiar dacă pierdeţi câteva minute pentru eliminarea paginii respective şi aşteptarea intervalului necesar pentru a o scoate, merită efortul dacă pot să îi spun aşa. Mai mult de atât, aveţi foarte multe beneficii de pe urma crawlerilor care pot indexa conţinut nou sau pagini noi.

Concluzii
După cum puteţi vedea, SEO nu este numai în teorie ci şi în practică şi mă bucur să fiu primul care vă oferă aceste informaţii (Şi eu la rândul meu le-am căutat şi nu am găsit). Eu sper să vă fie de folos cele studiate.

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *