Keyword-urile din domenii pierd din valoare

Se pare că Google avansează serios în combaterea spam-ului și îmbunătățirea criteriilor de selecție a site-urilor ce urmează să fie afișate în funcție de keyword-urile alese în urma unei căutări.

După marile scandaluri iscate de Google Panda Update și de evaluarea calității link-urilor la ultimul Page Rank Update din Ianuarie, despre care am și scris aici: Evaluarea link-urilor, Google este pe cale să face același lucru și cu domeniile web, mai exact, cu keyword-urile ce stau la baza acestora, din ce am citit pe blogul lui Matt Cutts și pe Google Webmaster Central, adică, surse zdravene nu site-uri unde fiecare aberează în felul lui.
Acum, să fim serioși, keyword spam în URL se practică la greu…

Fie că mulți nu sunt de aceeași părere ca și mine probabil, dar din propria experiență vă pot da exemple de site-uri, care nu au nici măcar câteva Backlink-uri și un SEO relativ slab, care sunt poziționate extrem de bine numai pentru faptul că au keyword-uri în domeniu.

Proof?! Vreți dovada, să vedeți că nu vorbesc prostii?
Pentru asta, vă dau un exemplu concret, pentru a demonstra neîncrezătorilor că nu vorbesc prostii.BalustradeInoxKMC și FierForjatKMC sunt două site-uri extrem de slabe ca și design și structură, optimizate de mine pentru un client (Numai OnPage), deci Backlink-uri nu prea are de unde să aibă, lucru esențial pentru SERPs. Aceste site-uri, sunt poziționate extrem de bine după keyword-urile alese de client, adică „Balustrade inox” și „Fier forjat”.

Acestea nu sunt singurele exemple, mai am câteva site-uri care pot dovedi chiar și contrariul, că un domeniu fără niciun keyword poate ajunge pe prima pagină, dar asta vom vorbi altă dată, la momentul potrivit.

„Traficanții de domenii”
Să fiu sincer, după cum probabil v-am convins de cele spuse mai sus, sau poate nu cine știe, eu sunt de părere că Keyword-urile din domenii reprezintă un mare procent din întregul algoritm de căutare și sortare a paginilor. Nu e nici de mirare, faptul că unele domenii se vând la prețuri astronimice. De fapt, înregistrarea unui domeniu bun sau, a unui domeniu bogat în keyword-uri (A se distinge de SPAM) vă poate ajuta extrem de mult la SEO (Inclusiv cumpărarea unui domeniu ieftin și redirecționarea lui și asta e o chestie).

Un domeniu este considerat echivalentul unui nume sau unui Brand. Importanța unui domeniu cât mai bun e foarte mare, extremă chiar, chiar și dacă nu s-ar ține așa de mult cont din punct de vedere SEO, dar, asta nu pentru mult timp.

Scopul domeniilor: Branding vs SEO
La început se obișnuia înregistrarea unui domeniu pentru a-ți crea propriul Brand pe internet sau a-l promova. Acum, domeniile web au devenit un loc unde să-ți promovezi existența prin orice mijloace, chiar și SPAM și pe zi ce trece, valoarea unui domeniu de a atrage vizitatori și a crea un Brand scade.
Acum, majoritatea spammerilor și nu numai, înregistrează toate domeniile posibile, fiind foarte ieftine de altfel, pentru a le supra-popula cu keyword-uri sau, a copia sau a încerca să copieze alte branduri celebre.

Aș putea prezice rezultatele?
Nu știu, însă cred că se vor schimba multe după acest update ce va veni în curând. Toți „experții” seo, ce optimizau site-urile doar pentru keyword-urile existente în domeniu vor avea de suferit și clienții li se vor urca în cap, pentru faptul că vor suferi destul de mult în poziționările în rezultatele motoarelor de căutare.
Mai mult de atât, eu tot cred că cele mai importante aspecte sunt crearea de conținut calitativ și promovarea site-ului, atât online cât și offline, prin metode care să atragă clienții nu să-i bombardeze cu SPAM. Asta e mentalitatea mea cel puțin.

Credeți că e o măsură bună, „devalorizarea” keyword-urilor din domenii? Eu votez DA!

You May Also Like

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *