Nucile – Beneficii Pentru Sănătate

Nucile sunt niste alimente de mare ajutor pentru organismele noastre, deoarece sunt pline de vitamine, minerale si acizi grasi omega 3. Nucile sunt poreclite “piulita creierului” din cauza aspectului care arata ca un creier. Dupa cum vei citi in randurile de mai jos, vei vedea ca, nucile au, de fapt, mare importanta pentru creierul uman, ajutandu-l intr-o varietate de moduri.

Ce beneficii pentru sanatate au nucile?

Concentratia mare de omega 3 din nuci (mai putin de o jumatate de ceasca de nuci ofera 100% din recomandarea zilnica) are foarte multe beneficii pentru sanatate; pentru sistemul cardiovascular, creier, sistemul respirator, bolile inflamatorii cum ar fi artrita si, de asemenea, pentru bolile inflamatorii ale pielii cum sunt psoriazisul si eczemele.

Nucile contin si acid elagic, un antioxidant care sprijina sistemul imunitar si combaterea cancerului.

Aceste mici alimente gustoase ajuta sistemul cardiovascular prin mentinerea unei functionari clare a sangelui, prevenind coagularea (care poate duce la atac de cord) si pastrarea unui echilibru in nivelul de colesterol, imbunatatind HDL-ul (colesterolul bun) si scazand LDL-ul (colesterolul rau). Pastrarea acestui sistem intr-o stare optima ajuta, de asemenea, la prevenirea accidentelor vasculare cerebrale, in timp ce nucile promoveaza si o functie cognitiva buna a creierului.

Nucile contin, totodata, aminoacizi, benefici in cazurile de hipertensiune. Aminoacidul L-arginina se converteste in oxid nitric chimic, actionand in imbunatatirea peretilor interiori ai vaselor de sange si ajutandu-i sa se relaxeze.

Unii oameni au tendinta de a evita consumul de nuci, deoarece aceste alimente sunt bogate in calorii. Acest lucru este adevarat, insa atunci cand nucile substituie carnea sau branza, ele nu depasesc cu mult continutul de calorii. 100 de grame de nuci contin aproape 600 de calorii, insa atunci cand sunt consumate intr-o salata, de pilda, in loc de branza sau carne fiarta, poti obtine o masa extrem de sanatoasa si nutritiva, insa pentru asta exista cesamancam.ro, unde gasesti mai multe retete sanatoase cu nuci.

O buna parte din grasimile existente in nuci sunt grasimi mononesaturate, elemente nutritive necesare organismului uman. Daca mananci, de obicei, o portie de nuci de 100 de grame de 4 ori pe saptamana, vei primi numai beneficii pentru sanatate, iar silueta ta nu va avea de suferit.

You May Also Like