Știi unde poți găsi probioticele naturale?

Probioticele sunt foarte populare datorită faptului că pot favoriza digestia, pot ameliora sistemul cardio-vascular și te pot ajuta chiar să elimini grăsimea de pe abdomen. Dar oare ce sunt probioticele și unde le poți găsi în mod natural?

Probioticele sunt bacterii, numite și micro-organsime, care se pot regăsi fie sub forma unor suplimente alimentare, fie în mod natural în anumite alimente. Sunt cele mai bune atunci când vine vorba despre restabilirea florei intestinale.

Probioticele vegetale. Probioticele se pot regăsi în alimentele de origine vegetală precum:
– varza acră. Varza acră conține probiotice naturale obținute prin fermentare. Conține foarte mult acid lactic dar și antioxidanți.
– spirulina. Este vorba despre o algă foarte bogată în probiotice și vitamine care poate să fie presărată peste felurile de mâncare sau consumată chiar sub forma unor paste.
– castraveții murați. Castraveții murați din borcan conțin un nivel foarte important de probiotice. În plus, conțin un număr foarte scăzut de calorii, un nivel ridicat de sodiu și de vitamina K.
– oțetul din cidru de mere. Este o sursă excelentă de probiotice naturale. Se poate consuma pur și simplu în vinegrete sau salate.
– măslinele. Măslinele din borcan au fost fermentate și conțin un nivel destul de ridicat de probiotice.
– kombucha. Este un preparat pe bază de ceai, zahăr, drojdie și probiotice naturale. În Asia este o băutură foarte populară datorită multiplelor sale beneficii.

Probioticele din lapte. Laptele este o sursă naturală foarte bună de probiotice.
– iaurturile sunt preparate pe baza laptelui fermentat deci conțin bifidus. Cu alte cuvinte, sunt excelente pentru tranzit.
– brânzeturile veritabile, cu o crustă sunt o sursă excelentă de probiotice.
– kefirul. Similar cu iaurtul, kefirul este un amestec de lapte de capră și semințe de kefir fermentate. Dar este mult mai bogat în probiotice decât iaurtul.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?