Strategie De Marketing Agresivă? Nu, E SPAM!

Dacă până acum eram sunat numai pe telefonul mobil, astăzi am început să fiu sunat și pe telefonul fix, pe care sincer nu știu de ce îl mai țin pentru că și așa nu îl folosesc.

Metoda de abordare este clasică: „Bună ziua, mă numesc icsulică și vă sun din partea firmei x. Aveți 2 minute să vă prezint oferta noastră? Bineînțeles că răspund nu. Imediat vine și replica spamagiului: “Dar o adresă de email ne dați pentru a vă trimite oferta?”. Bineînțeles că acum îi închid direct.

Am ajuns la concluzia că pe ei nu îi interesează atât de mult să vândă produsul respecitv, cât să obțină niște date de contact ale noastre precum telefon (pe care nu știu de unde îl au) ori adresă de email, pentru a ne bombarda cu spam. De altfel, odată obținute și catalogate ca fiind „veritabile” le vor da mai departe, vă asigur de asta.

Practic, nu mai este nevoie să analizezi ce ai avea nevoie pentru că oricum ești sunat periodic de către vreun dubios pentru a te întreba dacă ai nevoie de ceva. Ce, ești ocupat? Nu poți vorbi acum? Insistă, domle.

De fapt, unde sunt vremurile în care o firmă avea un angajat specialist în marketing, responsabil cu conceperea unui plan „de atac”, spre exemplu:

Strategia 1: Lasă-te descoperit și nu-ți căuta „clienți” (Și vei folosi SEO, SEM și specialistul în PR)
Strategia 2: Lasă-ți loc de o recomandare (Social Media)
Strategia 3: Lasă-ți potențialii clienți să decidă dacă te vor alege sau nu. Nu-i obliga!

Acestea fiind spuse, acum sunteți conștienți de ce „strategiile” voastre de marketing spam dau greș? Asta se întâmplă atunci când te crezi paranormal în încercarea de a anticipa necesitățile clienților.

Acum, sunt curios din cei ce au fost „agresați”, fie telefonic fie prin email, câți au devenit clienți ai acestor dubioși? Vă spun tot eu că nici 5%! De ce se recurge la o asemenea metodă? Pentru că e ieftină! Patronul angajează un tip, îi dă 500 Lei pe lună, și-i dă Pagini Aurii în mână și o listă de email-uri pentru a „căuta” clienți.

Specialiști în marketing? Nu avem nevoie de așa ceva. Ăștia au în cap numai strategii și nimic concret. Toate acțiunile lor sunt pe termen lung și noi vrem să vindem acum! Așa că, spam-ul este soluția!

You May Also Like